Sunday, September 26, 2010

Aku dan Camera..

DSLR??? dahulu itulah camera impian ku.. sudah lama aku impi2kan akan kehadiran DSLR, namun apakan daya, penantian hanya sebuah kegelisahan.. huhu ntah pepe nye ayat..

Lama dowh aku tunggu nak dptkan camera ni,.. bygkanlah dr model D50 aku ngidam.. akhirnya aku sambar jugak D90.. dengan beberapa pakej pembaziran seperti SB900 + 1.8 50mm + tripod.
memam besh bile dpt barang yang kite betul2 nak.. penantian sungguh menguji kesabaran.. Tq so much to Dr Ali & Mr Sani Embun, sebab sudi menemankan dan membimbing aku.. hihi seharian aku dok di bandar kuantan, sgp bersejuk panas semata2 nak kan camera..

Tak di lupakan jugak geng2 Dr Ali, yang berada di Rajawali Studio.. di sana aku dpt kenal ramai insan2 seni yang aku sungguh kagum.. Mr AJ(Abdullah Jones) seorang yang lemah lembut & sopan santun.. seronok bila dpt mendengar debat2 antara beliau dengan Dr Ali.. masing2 orang seni.. masing2 punyai pendapat sendiri.. bak kata En Osman Limat, "ini orang seni juga, melukis gambar juga... tapi dengan cara digital..." itulah kata2 En Osman Limat pada rakannya ketika aku berjumpa dengannya di pameran lukisan kat UMP....

Di sini aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada semua rakan2 photog yang sudi berkongsi ilmu walaupun sedikit.. jasa korang xkan aku lupekan,
Dr Ali, Mr AJ, ButaSeni -Rajawali Studio
Mr Sani Embun,
Kak Uda & Abg wan Tinta Creative,
Mizi, Fadzli, Dr J - UIA Kuantan
Cai Linux, fadli, faizul, afiz hafifi -UMP
Ray, Tom, Raja Lanun, Rejim, Along La Viva, Rocket Kertas, Munz, Lim, Farid dan yg lain2 yg mungkin masa nota ini di karang aku belum lagi mengenali korang...

Tq Tq Tq.. komen2 korang byk membantu.. Teringat 1st time wat HDR, kak uda cakap bot karam tu macam bergerak2.. sakit mata katanya.. aku pon terperasan jugak.. tp ingtkan itu adalah effect dr HDr.. haha rupa2nye ada benda yang aku xsetting... hancusss.. tp xcuba xtaw.. Tq Kak uda.. :P sila bg tunjuk ajar untuk masa yang akan datang...

2 comments:

ray dignity said...

bgitu juga la dgn aku bro....dah kijer baru bley angkat satu...tu pun gagahkan diri hulur kad kredit....he3. Sangat2 memerlukan bimbingan rakan2...jom sama2 blaja.

ayie said...

Sama2 la kite berkongsi... hahahaha